- Je to bezpečné?
- Jste ochotní změnit trasu?
- Jaký je maximální počet cestujících?
- Jsem těhotná, můžu letět?
- Je nějaké věkové omezení?
- Je v ceně zahrnuto pojištění v případě pádu?
- Jsou možné vyhlídkové lety v noci?
- Je nějaké zdravotní omezení?
- Můžu vrtulník řídit?
- Můžu prodloužit dobu letu během samotného letu?
- Jaká je standartní/maximální výška letu?
- Jaký je to typ vrtulníku?
- Jaké pilot má zkušeností a jak často prochází zkoušky
- Je možné lítat v zimě?
- Jaké meteorologické jevy můžou zabránit vzletu vrtulníku?
- Je možné sledovat IGNIS Brunensis z vrtulníku?
- Jaký je maximální dolet?
1. Je to bezpečné?
Ano, helikoptéra je schopna v případě poruchy motoru přistát v autorotaci, což znamená, že hlavní rotor vrtulníku i nadále se bude otáčet nikoli kvůli otáčkám motoru, ale od vzduchu, který proudí zespodu vrtulníku při klesáni. Každý pilot v průběhu tréninku o získání licenci musí absolvovat zkoušku přistání vrtulníku s vypnutým motorem.
Přistání bez motoru piloti procvičuji téměř polovinu tréninkového programu, je to standardní operace, ale na tuto skutečnost pravděpodobně zapomínají piloti, které natáčejí v Hollywoodu, protože ze strany to bude vypadat jako normální způsob přistání, což ale není tak, jak je požadováno ve filmu.
Také chceme upozornit, že k poruše motoru dochází mnohem méně často než hlavní výhra v loterii :)
Možná se ptáte, proč často ve zpravodajství mluví, že nějaké vrtulníky spadli? V 90 procentech těchto případu vrtulník neměl vzlétnout z meteorologických důvodu, což je hlavně mlha nebo silný vítr. Zbylých 10% je chyba pilota.
2. Jste ochotní změnit trasu?
Ano, trasa může být zvolena podle Vašeho přáni, pro tento případ je vhodnější zvolit let na dobu 30 minut.
Pro výpočet trasy musíte počítat 5 minut na vzlétnutí, 5 minut na přistání a zbývající čas pohyb o rychlosti 180 km/h.
3. Jaký je maximální počet cestujících?
4 osoby včetně pilota o celkové hmotnosti do 340 kg.
4. Jsem těhotná, můžu letět?
Ano, nedochází totiž k žádnému přetížení. Vzlétnutí a přistání je stejné, jako kdyby se rozjíždělo auto. Letová výška 350-500 metrů je analogově stejná jako návštěva 100 patrového mrakodrapu.
5. Je nějaké věkové omezení?
Od 3 let nebo od doby, kdy dítě může samotné sedět v sedadle. Dítě musí byt na samostatném sedadle a nemůže sedět na klíně u rodičů. Horní věková hranice neexistuje.
6. Je v ceně zahrnuto pojištění v případě pádu?
Ano, my máme státní pojištěni bez kterého by nám ani nedovolili provozovat danou činnost.
7. Jsou možné vyhlídkové lety v noci?
Ano, ale pouze za doplatek 1000 Kč. Je to poplatek, který hradíme za přistání na mezinárodním letišti Brno Tuřany. Pouze toto letiště má povolení k přistání v noční dobu (je vybaveno osvětlením pro přistání v noci).
8. Je nějaké zdravotní omezení?
Ne, vy se nemusíte bát ani o změně tlaku. Letová výška 350-500 metrů je analogově stejná jako návštěva 100 patrového mrakodrapu. Při návštěvě mrakodrapu např. V Dubaji také není zdravotní omezení.:)
9. Můžu vrtulník řídit?
Ano, Vy můžete řídit vrtulník během 30 minutového letu. Jakmile vrtulník vzletné a bude mít výšku 500 m, budete mít možnost řídit vrtulník během 10-15 minut. Před odletem dostanete 20-30 minutovou instruktáž o technice řízení.
Náš pilot je držitelem licence instruktoru a provádí pravidelné tréninkové lety.
10. Můžu prodloužit dobu letu během samotného letu?
Spíše ne, protože letový řád je často zcela plný.Pokud si myslíte, že 15 minut letu pro vás bude málo, doporučujeme dopředu zarezervovat let po dobu 30 minut nebo opakovat let později.
11. Jaká je standartní/maximální výška letu?
Maximální výška létu během obletu města je 500 metrů i když vrtulník má možnost vzlétnout do výšky až 2500 metrů. Tato výška však ztrácí to hlavní - hezký výhled. Nejčastěji let probíhá ve výšce kolem 350 metrů.
12. Jaký je to typ vrtulníku?
Pro lety používáme helikoptéry typu Robinson R44.
13. Jaké pilot má zkušeností a jak často prochází zkoušky?
Náš pilot lítá od roku 1994 let a má licenci obchodního pilota a také instruktorskou licenci. Licence se pravidelně každý rok obnovuje přezkoušením s inspektorem. Taky můžeme říci, že zkoušku pilot děla každý den v průběhu opravy chyb tréninkových letů studentů.
14. Je možné lítat v zimě?
Ano, je možné lítat i v zimě, jediné omezení při létání v zimě je počasí s deštěm a teplota asi kolem 0, kdy existuje riziko námrazy. V 99% všechny naše lety se uskuteční za slunečného počasí, kdy je nejlepší výhled na město. V tomto případě venkovní teplota může být 0 anebo také -20.
15. Jaké meteorologické jevy můžou zabránit vzletu vrtulníku?
Vaše rezervace bude přesunuta v případě, že v den letu vítr bude dosahovat více než 20-22 uzlů nebo více než 10-11 m/s. Vrtulník je schopen letu i se silnějším větrem, ale pro Vás to nebude pohodlné.
Mlha je nepřípustná během letu.
Srážky nejsou důvodem pro zrušení letu, vyjma případů, kdy je déšť a teplota kolem 0 (existuje riziko námrazy)
Ale Vy přeci chcete mít krásné fotky, a plně si vychutnat krásu města, čemuž určitě zabráni kapky na skle.
16. Je možné sledovat IGNIS Brunensis z vrtulníku?
Ano, ale pouze za doplatek 1000 Kč. Je to poplatek, který hradíme za přistání na mezinárodním letišti Brno Tuřany. Pouze toto letiště má povolení k přistání v noční dobu (je vybaveno osvětlením pro přistání v noci).
17. Jaký je maximální dolet?
Na plnou nádrž vrtulník může doletět na vzdálenost 560 km.